vagentilldromhuset

2014-05-04
10:03:00

Första söndagen i maj
Hejsan!
 
Klockan är 10 och jag har varit vaken sen 6.00. Är inte överförtjust i att inte kunna sova ordentligt, varken på natten eller morgonen. I natt var jag väl uppe iaf BARA fyra gånger!! Gaahhhh, Första när bebis växer sig ännu större och trycker på den stackars blåsan, när ska jag få sova?? Kanske på dagarna efter den 13 juni när jag går hem inför min lååånga "ledighet".
 
Nu är det slutklagat för idag ;)
 
Igår bytte Uffe fönster i nya sovrummet så här blev det, före och efter:
 
 
Före: tre stycken fönster...
 
Under tiden: fönstrena är borta och Uffe fick börja bygga igen lite då det nya fönstret är mindre
 
Efter: Nya fönstret sitter på plats. Ett vridfönster som kommer underlätta fönsterputsningen galet mycket. Sen ska det såklart på med nytt gips runt omkring i hela rummet.
 
Utifrån såg det ut så här:
 
 
 
Och för tillfället ser det ut såhär
Det kommer bli kanonbra när vi får den nya panelen på plats, MEN det är sommarprojekt!
 
Uffe passade även på att byta dörren till sovrummet igår. Vi åkte in och köpte dörren på eftermiddagen och på kvällen var den på plats
Så ser den ut!
 
Uffe skulle ta en vilodag, vi får se hur det blir. Han sa samma sak förra veckan men då körde han ändå igång efter ett par timmar =)
 
Nu är tvättmaskinen klar så nu ska jag hänga den ute så att den får torka.
Ha en fin söndag!!
 
Kram
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: