vagentilldromhuset

2014-04-13
11:33:07

17 september 2013-13 april 2014
Hejsan!
Det var ett tag sen jag var här, hade till och med glömt lösenordet men jag kom på det till slut =) 
 
Det har ju hänt några saker sen sist. Vårt liv kommer om tre månader förändras drastiskt då vi ska bli föräldrar till en liten en. Pojke eller flicka vet vi ej, men vi är otroligt glada. Graviditeten har om man jämför med vissa varit väldigt bra, men om man jämför med andra så har den varit ganska jobbig. Jag mådde illa all vaken tid på dygnet i ca 10 veckor och kräktes flera gånger om dagen. De senaste 10 veckorna har jag BARA kräkts en gång per dag! Foglossningar har jag haft sedan vecka 16. Jag har planerat att jobba fram till den 13 juni och sen ska jag vara hemma och boa in mig ordentligt =)
 
Här är en bild på vagnen vi beställt:
  Bilden lånad från joolz hemsida
 
Jag har nu jobbat som lärare i snart 1 år och då är även mitt mentorsår klart =) Det känns underbart att det hinner bli klart innan jag går på föräldraledighet. Det har varit ett tufft men roligt år och jag känner nu att jag har kommit in i jobbet (lagom tills jag ska gå hem).
 
Träningen har ju inte gått bra alls då jag blev gravid. Jag har mått galet illa, jag är galet trött och har stundtals galet ont i bäckenet så jag frös faktiskt mitt träningskort fram till september. SEN ska jag ta tag i det igen. Jag har många gånger åkt förbi gymmet och bara längtat tills jag kan träna igen, men jag försöker att tänka att jag kan ta igen det när barnet är här och jag mår bättre igen.
 
Renovering har det inte blivit så jättemycket av, men nu har vi/Uffe dragit igång med övervåningen. Vi behöver ju ha ett sovrum som det finns värme i till vintern som kommer. Här kommer lite bilder från det som ska bli vårt nya sovrum:
 
 

Detta ska bli väggen som vi ska ha sängen emot.
 
 
Den här lilla smatten försvinner med en ny vägg. Dörren till vänster går in till vårt nuvarande sovrum och dörren till höger går till datarummet/kontor/skräprum.
 
 
Orginaltaket som ska målas vitt.
 
 
Bild från andra hållet, visst är det fina tapeter ;)
 
 
Nu är nya väggen uppe!
 
 
Fondväggen och taket är färdigmålat!
 
 
Här har det funnits en gammal garderob och det ska byggas en ny, lite större med skjutdörrar =)
 
Hoppas på fler inlägg inom kort =)
 
Kram kram
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: