vagentilldromhuset

2012-09-21
07:56:19

Ny bil??
Hejsan på er!
 
Ja, det verkar som det blir en ny bil =) I måndags var Uffe och jag och tittade på en eller två stycken BMW 320 diesel Eco drive. Men på de alternativen blev månadskostnaden lite för hög tyckte vi så vi åkte hem och funderade lite och då hittade Uffe en annan, samma modell som ovan, men en 2011 som har gått 1700 mil istället för 1200 mil ;) Så vi mailade säljaren vi pratat med och han räknade på den och månadskostnaden hamnade där vi ville ha den =) Så imorgon åker vi in och provkör den, säljaren skule göra klart alla papper om det var så att det blir affär!! Hoppas verkligen! Det är manuell låda på den här och jag har varit allergisk mot det sen den första BMW´n vi köpte för att det var så mycket strul med den, men den här är nyare så vi får testa och se vad vi tycker om den. Den vi har nu drar så galet mycket bensin att det inte lönar sig. Att tanka full tank en gång i veckan känns helt sjukt. Även om dieseln oxå är dyr så kommer jag tre gånger så långt med den än med den vi har nu! Sen är det billigare skatt på den nya för att vara exakt så är det en tredjedel av den skatt vi har idag (bensin idag, diesel på den nya)!!
Jag ska ta lite kort på den på lördag så kan ni få se om vi slår till på den =)
 
Annars då?? Jag skulle åkt till Vrinnevi för att träffa min kurator, men de ringde när jag satt i bilen och just skulle åka och berättade att hon var sjuk. Tur att jag inte hann komma iväg. Så nu sitter jag här och skriver till er. Börjar jobba vid 10 så jag har en lite stund här hemma för mig själv, inte helt fel. Det är ju så galet kallt ute och jag har ingen bra höstjacka. Ska nog beställa en med expressleverans. Det behövs bra jackor när man är ute med barnen varje dag. Regnjackan är ju bra mot regnet och mot vinden, men inte mot kylan!
 
Är lite bakarsugen. Skulle vilja ge mig på att baka macroner. Skulle vilja hitta mandelmjöl i färdig påse. Sen är ju Uffe allergisk mot mandel så till honom brukar jag göra på kokos som jag mixar till ett fint mjöl. Han gillar dom skarpt.
 
I november ska jag ha ett inredningsparty hemma hos mig så då är alla välkomna!! Jag ska skicka ut lite inbjudningar sen, har bara inte blivit av ännu.
 
Mycket text ingen bild, jo jag slänger in en på min alldeles underbara systerson och min alldeles underbara man, en liten glimt av mannen iaf =)
 
 
Kram på er
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:
#1: eva

hejsan kusin.
kul och följa erat liv på bloggen.
önskar er en toppen helg.
kram eva

2012-09-21 @ 09:26:53
#2: losan

Spännande med bilen! Blir kul att se hur det blir imorgon!=(
Fin bild på Nilo<3

2012-09-21 @ 19:55:28
#3: Linda

Hej Eva och tack detsamma =) Losan:Verkligen! Visst är det!

2012-09-21 @ 20:36:09
#4: Sanna

På Ica i centrum finns mandelmjöl på påse:)

2012-09-22 @ 12:03:55
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: