vagentilldromhuset

2012-11-13
19:11:43

Kurator och PT
Godkväll!
 
Var ju hos min kurator idag! Alltså det är så himla skönt att åka dit och få prata och gråta hur mycket man vill. Som jag skrev tidigare så pratade vi barn, men jag tog även upp det min dietist sagt åt mig sist jag var där. Det kändes så jobbigt. Innan jag var hos dietisten för några veckor sedan så fokuserade jag inte på kilon överhuvudtaget. Och det var så skönt, men efter vårt senaste möte så har det bara snurrat kilon i huvudet hela tiden, vilket INTE är bra för mig! Men jag får kanske skylla mig själv lite, eftersom jag inte berättat allt om barnlösheten och missfallen och etc för henne. Jag har inte något direkt förtroende för henne på det sättet. Så det har jag pratat med kuratorn om och hin fick mig som tur var på lite andra tankar. TACK!!!
 
Nu när jag åkte  hem från jobbet så passade jag på att åka in på Aktiv för att få tid men en PT (personlig tränare) och hon skulle höra av sig till mig under morgondagen så vi kan boka en tid och sätta oss ner och prata lite.
 
Och nu sitter jag här i soffan och skriver till er. Strax ska jag ner i källaren och kolla om det finns varmvatten så jag kan ta en dusch.
 
Kram på er
 
 
 

Kommentarer:
#1: hella

hur funkar det med kurator egentligen?
jag skulle behöva en ;) på riktigt....

Svar: Jag går ju hos en på Kvinnokliniken i Nrkp. Och jag började gå hos henne efter mitt missfall. Men jag vet att man kan ringa till kuratorerna på vårdcentralen och berätta att man vill komma dit och prata om vad det nu är man behöver prata om. Och jag rekomenderar starkt att gå. Det är det bästa jag har gjort!
Linda None

2012-11-22 @ 21:45:57
#2: hella

jag har fått nummret till dom inne på kk.
väntar på kallelse till "undersökning"
fick nummret om jag skulle "balla ur" eller nått... hehe... :)

Svar: Jag rekomenderar varmt Cecilia på KK!!
Linda None

2012-11-23 @ 14:27:08
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: