vagentilldromhuset

2012-07-19
09:08:45

Detta väder
Så synd att klaga, men det är ju sååå tråkigt när det bara regnar och regnar. Vi får verkligen ta tillvara på varenda liten glimt av solen... genom att jobba hemma! Jag målar fortfarande och ska göra så även idag, men först ska till Anna Z. Hon och hennes sambo har köpt sitt efterlängtade hus och jag är så nyfiken och vill bara åka dit nu och se hur de har det =) Så  först det och sen hem och måla. Uffe ska fortsätta hemma!
 
Igår hämtade jag paketet från lyckasmedmat.se. Det var en massa marsipan i olika färger och en utstickare i form av en fjäril och lite modelleringsverktyg. Så nu i slutet av den här veckan måste jag hitta lite bilder på fiskar, nyckelpigor, bilar och Barbapapafigurer. De ska användas till Nilos namnfesttårtor.
 
Jag lovade de sista bilderna från måndagens utflykt så här kommer de:
 
Här på Göta Källare åt vi lunch!
 
Båten som Uffe och jag vill ha =)
 
En segelbåt, men Uffe och jag vill ha motorbåt
 
Sen på eftermiddagen kom mamma, pappa, syrran och Nilo för att fika lite och då bjöd jag på den här tårtan
 
En tårta med ljusa bottnar, fylld med after eightfluff och päronmousse, täckt med marsipan. Jag gillar ju inte after eight så jag tyckte inte om den!! =) Tur var väl det, slapp jag äta mer!
 
 
Nu ska jag göra mig i ordning och sen ska jag åka till ANNA Z =)
 
 
Kram på er
 
 
 
 

Kommentarer:
#1: Johanna

Men Linda!!! Vilken fin tårta, och du tyckte inte om den?!! Såg och lät ju suveränt god...mmmmm...

2012-07-19 @ 21:17:02
#2: Linda

Jag gillar ju inte after eight =)

2012-07-20 @ 10:43:20
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: