vagentilldromhuset

2012-02-10
09:37:52

Hällö fredag
Det ÄR fredag och jag är förkyld, nähe, som att ni inte visste det. Det är ju det ända jag tjatat om i en vecka nu. Sorry för det! Men det finns ju inget att blogga om när man är hemma hela dagarna och inte orkar göra något. Det tar ju ett par timmar för kroppen att komma igång, så vid 12 då mår jag rätt bra, men sen dalar det igen framåt kvällen, även om jag nu kan säga att jag har kanske 6 timmar som jag mår rätt hyfsat på =)

Igår gjorde jag två födelsedagskort till Nadja och Jonna som vi ska fira idag! Ni får se kort på dem sen, eftersom de inte har fått dom än.

Jag sitter just nu och tittar på nyhetsmorgon, tråkiga nyheter angående en anställd på en skola som misstänkts för våldtäkt på elev, att skolelever lider av huvudvärk och det är ju tråkigt att höra. Våldtäkter inom skolan är ju helt galet, tycker det är så oerhört jobbigt att höra om. Detta tror jag var på en gymnasieskola. Bläää! Varför har eleverna huvudvärk?? HAndlar det om stress, prestationspress, dålig luft? Vad ska vi göra för att underlätta detta? Det är ju inte lätt för eleverna att kunna hänga med på lektionerna när man lider av huvudvärk, det känner nog de flesta av oss till.  Något att tänka på.

Nu ska jag snyta näsan och fundera på hur jag ska lägga upp den här dagen =)



Kram på er





Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: