vagentilldromhuset

2012-02-08
10:06:44

=(
Usch, blir hemma från jobbet resten av veckan! =( Vill inte, men känner att kroppen inte fixar att vara på allerten med alla barnen. Så jag tar resten av den här veckan att vila mig och bli frisk, sen SKA jag öppna på frita på måndagmorgon!


Vi var ju och firade min pappa i går och då fick jag ont i halsen IGEN, trött jag blir på det här!! Nä, nu är det slutgnällt =) Jag måste äta lite frukost, magen börjar låta lite konstigt så det är väl bäst att den får lite mat i sig ;)

Jag tittade tillbaks i bloggen igår, jag började läsa från början, det var ju så himla länge sen (känns det som) Jag började blogg i juni 2009 och det var då vi hade bestämt oss för att sälja vårt gamla hus och skaffa oss det här huset, drömhuset. Jag minns såväl känslan när det var visningar på gamla huset och budgivningar på det och det här och även lyckan när vi fick det här huset. Många skulle nog säga att vi var tokiga som sålde det gamla och köpte det nya, med tanke på hur mycket vi hade gjort i det gamla och hur mycket det var att göra i det nya, men det skrämde inte oss =) Haha, näe, nu har vi bott här i 2,5 år och vi stortrivs. Vi har ett helt perfekt hus för oss två och även när vi utökar vår familj med barn så kommer huset att passa oss, vi har en stor trädgård, med stora ytor där jag kan ha mitt trädgårdsland och växthus, men ändå ha plats för att spela badminton, kubb, fotboll eller vad man nu vill göra =) Vi är lyckligt lottade Uffe och jag.

Sen finns det mycket att göra med huset, både på dess in- och utsida och med trädgården, men vi kan ta lite i taget. Allt behöver ju inte göras på en gång. Men nu har det gått 2,5 år och vi har gjort badrummet på nedervåningen, vi har bytt yttertaket, gjort iordning HELA entreplanet, med kök, matplats, vardagsrum och hall. Vi har borrat ny brunn för vattnet, lagat skorstenen och vi har dränerat runt huset. Vi har oxå bytt två fönster. Det är ju en hel del, men det har gått väldigt bra, jag har ju en underbar man som är så himla duktig på allt.

Vi har ju en del saker vi ska göra i år oxå ;) Uffe har ju börjat riva badrummet på övervåningen så det ska göras här nu innan våren kommer igång ordentligt. Sen ska vi riva panelen på framsidan, och sätta en ny liggande träpanel och även bygga en altan och trapp på framsidan. Det låter som ganska mycket, men vi har en tidsplan och hoppas att det kommer att gå. Vi har ju även en massa fina och goa vänner som säkert kan hjälpa oss lite med arbetskraft =) 

Jösses vad magen kurrar, måste äta lite =) Här får ni en bild på gamla och nya huset =)

Huset som vi lagt ner hjärta och själ och så klart pengar i att renovera!!!Nu kommer lite bilder på nya huset!!!


Kram på er



 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: