vagentilldromhuset

2012-04-30
13:51:57

Valborg!


Idag kommer mamma, pappa, syster med familj och Addde med familj. Det ska bli trevligt! Vi ska grilla lite och det bjuds på kyckling, fläskfilé och mina hemmagjorda hamburgare och till detta blir det klyftpotatis, sallad, kalla såser och en varmsås. Till efterrätt blir det dajmtårat som jag dekorerat med marsipanblommor i grönt, gult och rött.

Igår, efter vi kommit hem från Johanna och Nisse. Så gick vi ut i trädgården och räfsade lite och jag fixade ihop lite som Adde kan elda idag =) Jag passade även på att ta lite kort med stora objektivet.





En massa blå scilla mellan vattenbrunnarna!



Blå pärlhyacinter.



Klematis som jag aldrig rört (glömmer alltid bort den) står nu med gröna blad, får se om det kommer några blommor på den i sommar.



Dessa vita blommor vet jag inte vad de är, tror inte det är snödroppar iaf.




Rosa hyacint ute en av rabbaterna som aldrig sköts heller ;)



Lite mossa/lava på muren.



Rabarberna  som ska bli saft och paj så småningom.



En tulpan.



En fjäril.





Stenplattor uppradade vid lekstugan.





Var tvungen att testa och ta en bild mot solen.




Locket till vår eldningstunna!


Det var lite bilder! Nu önskar jag er alla en trevlig valborg!


Kram på er







Kommentar:
#1: Johanna

Fina bilder! Riktigt mkt vårkänsla! :)

2012-04-30 @ 18:07:20
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: