vagentilldromhuset

2011-11-12
12:39:10

lördag...

Hejsan på er!!

 

Börjar med att tacka Hanna K för din peppande kommentar, VI kommer att klara det!! Men det är ju som vanligt rörigt nu i början =)

 

Idag kommer mamma, pappa och syrran hit. Vi ska fira Uffe lite i efterskott. Min ingifta moster Carro och hennes dotter (min kusin) Jonna kommer oxå hit. Jag ska handla lite då Jonna säljer jultidningar, måste ju ställa upp på kusinerna, eller hur? ;) Vi ska fika lite på Lindahls chokladtårta, och tigerkaks-minicupcake-med-juleskumsfluff, ingen aning om hur det smakar, men men. Jag har ju slutat med godis, läsk och sånt, fram till jul, men idag ska jag faktiskt fika, man behöver ju inte överdriva bara för det. Läsken skippar jag iaf =) Men det är segt, fattar inte vilket beroende det framkallar, helt livsfarligt ju!


Vad tråkigt det är ute! Grått, och disigt! Från ett fönster i vardagsrummet ser man inte ens ut ifrån...kul, eller? JAg undrar bara när snön ska komma?? Den får gärna vänta till den 25 november, den helgen ska vi adventspyssla hemma och då vill jag väldigt gärna ha snö ute. När man går upp på söndagen den första advent och bakar pepparkakor innan Uffe vaknar så han känner doften av dem direkt när han öppnar sina trötta gröna =)


Julfreak som jag är så kommer ALLA tomtar fram till första advent! Försökte ett år att bara plocka fram lite grann till advent och sen fylla på, men det kändes jättekonstigt, hade ingen som helst julkänsla. Så iår blir det allt fram OCH i år har jag köpt gardiner till alla fönster!! Ska visa dem nån dag för er =)

Nu ska jag förbereda lite innan gästerna kommer =)


Kram på er




 

 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: