vagentilldromhuset

2011-05-28
10:17:27

70-års kalas
Idag är det lördag! Det är mulet och blåser, men ändå ska jag försöka ta mig ut på en pomenad! Idag ska vi ha 70-års kalas för min mosters man som egentligen har avböjt sig alla gratulationer, men vi ska ut och äta med honom (HAN VET INGET) så det ska bli väldigt trevligt.





Tänkte passa på att uppdatera om renoveringar: Vi skulle ju inte göra något, men vi har ju som jag skrivit tidigare rivit yttertrappan och ska dränera runt kåken (inte själva) det ska vi leja bort. Sen har vi fällt tio träd, eller inte vi men min farbror har fällt dem och vi har tagit hand om efterarbetet. Jag ska se om jag kan få fram lite gamla kort så ni kan få se ut hur det såg ut och hur det ser ut nu! Det blev jättemycket bättre =) Så det är det vi håller på med nu, INGET arbete inne och det är sååå skönt! I höst ska vi ta tag i det sista som ska göras på nedervåningen, fixa hallen, byta ytterdörr, och göra i ordning det sista vid fönstrena i köksdelen och kanske byta några fönster till, vi får helt enkelt se vad pengarna räcker till =)


Bröllopet: det är ju detta som står i fokus just nu, kan man ju lungt säga =) Igår började jag vika servetter (ganska sent) så det ska jag fortsätta göra idag, skönt att ha sånt klart! Sen måste jag titta på bordsplaceringen en gång till, kanske måste flytta på några. Sen ska jag rita upp bordsplaceringen i en större skala som kan sitta utanför lokalen så att folk lättare hittar sina platser! Men skriver inte dit namnen än, eftersom det kan fortfarande ändras (vilket vi inte hoppas). Vigselringarna har kommit, kläderna är betalade och vi har nog det mest under kontroll, TROR jag ;)


en annan dag





Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: