vagentilldromhuset

2011-05-24
13:38:38

53 dagar kvar...

Ja det var ett tag sedan jag skrev sist, men det har varit lite mycket!! Vi har hunnit fälla tio träd på tomten sen sist, röjt undan en del av det (lite kvar), vi har fått hem ringarna och dekorationer till lokalen, jag har haft min VFU och lämnat in kartläggning och granskningsuppgift!

Och så har jag ju blivit fejk-hippad!! Japp det är helt sant. I lördags kom syrrans sambo Jimmy hit (helt plötsligt) Han klev ur sin bil med en thailandshatt och ett kuvert och en cider. I brevet stod det följande:
Hej! Kan börja med att säga att Jimmy inte får prata med dig så det är ingen idé att du ens försöker! Nu går du och byter om till oömma kläder. Ta inget du är rädd om för allt kan hända! Packa ner vanliga kläder och skor i en påse. Ta även med dig mobil och leg. På fötterna ska du ha gummistövlar. Hatten ska du ha på huvudet. Cidern ska du dricka. Du ska även ha dem en katta. Skynda dig på för om 20 min ska du sitta i bilen!!!!

Jahopp, det var bara att sätta igång, super-stressad blev jag och ville bara gå under jorden kändes det som. Jag satte mig iaf i bilen och Jimmy var super-duktig på sitt jobb, han sa inte ett knyst på hela bilresan ner till Finspång, trots alla mina frågor ;) Han körde in på Bergslagshallens parkering och där fick jag kuvert nummer 2. Där stod det: Nu säger du hej då till Jimmy och kliver ur bilen. Ta med alla grejer. Gå nu ner till bibblan. Vid ingången finns en soptunna. På baksidan av den finns ett brev...


Jag blev lite skakis, ska jag gå ner till bibblan SJÄLV iklädd dessa snygga saker=) Ja, ja, bara att gå då!! Bilarna jag mötte stannade nästan och glodde, en liten kille som kom cyklandes höll nästan på att ramla av cykeln, många skratt fick mina åskådare och även jag =) Väl nere vid bibblan hittade jag brev nummer 3. Där stod det följande
: Gå nu upp till Åbergs. Säg ditt namn och att du är där för att  hämta fyra bakelser och ett kuvert...

Åhh, nooooo!! Nu måsta jag in tii Åbergs i min mundering, shit!!! Väl där fick jag mina bakelser och ett kuvert till. I det stod det: Gå nu ner till fontänen. Under en av bänkarna vid fontänen finns ett brev...

JAg gick ner dit och hittade det sista brevet!! Där stod det: HA-HA! Trodde du verkligen att din möhippa skulle vara idag?! PS. Men var inte ledsen. Du har ju iaf 4 bakelser!


Fy faan!! Och de ska kalla sig mina vänner!??? det slutade bra ändå! Syrran, Teija och Anna kom och hämtade mig och vi hade en trevlig tjejkväll som avslutades med middag på Daninos!!! Väldigt bra gjort tjejer!!! Imponerad är jag, men nu måste jag gå och oroa mig för när den verkligen blir av!!! =)

 

Vad har ni gjort då???  


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: