vagentilldromhuset

2011-01-04
10:16:48

Dag 9 - Min tro
Min tro! Ja, jag är ju döpt och konfirmerad inom Svenska kyrkan och jag firar de kristna traditionerna som jul och påsk. Jag firar inte dessa högtider för Gud eller för Jesus utan mer för att det är mysiga familjetillfällen! Jag är alltså inte en troende kristen!  

Jag tror mer på det andliga, både inom oss och runt omkring oss. Våra nära och kära finns hos oss även om de gått över till andra sidan, jag själv känner av energier hemma hos mig själv eller hos andra! Just nu känner jag inte av särskilt mycket, jag är avstängd, vilket troligtvis beror på stress! Detta är egentligen helt sjukt att skriva om för er som läser och inte tror på det! Jag vet eftersom jag inte tror på att det fanns en gubbe för 2000 år sedan som kunde gå på vatten och som kunde hela andra människor! Däremot respekterar jag ALLAS tro och hoppa att ni respekterar min. Jag vet att alla männsikor har "vägledare" omkring sig som man kan be om hjälp om man behöver det. Och det har jag gjort många gånger och jag tycker nog att jag har blivit hjälpt.

Jag tror att alla människors väg genom livet redan är skrivet, MEN att om vi kommer till ett vägskäl får vi välja och livets väg skrivs om ifall vi väljer att gå höger eller vänster! Det är vad jag tror! Skulle nog kunna skriva en hel uppsats om min tro, men ska nog inte göra det =)

Jag tror på andar och det andliga livet  efter vårt liv här på jorden!! Det ni =)




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: