vagentilldromhuset

2011-02-04
20:25:08

Dag 17 - mitt favoritminne
När man ska komma ihåg nått så här på beställning går det ju inte!! Vad ska jag skriva om då??? Jag har några minnen från när jag var liten, exempelvis när vi var i Finland hos min älskade mormor och morfar som hade stuga där. Minnet är att jag går med min morfar och vattnar blommorna med min egna lilla vattenkanna. Det var väldigt länge sedan, syrran var nog inte ens född! Ett annat minne från min älskade farmor och farfar, var när dom var barnavkt åt mig och syrran för mamma och pappa var bortresta nånstans. Jag, syrran och vår farmor låg på gräsmattan och himmeln var alldeles rosa. Jag frågade då -"varför är himmeln rosa?" Farmor svarade -"det är för att änglarna lagar mat" Tyckte jag var väldigt fint sagt och det ska jag föra vidare till min barn!


Ja, det får nog vara mina minnen det =)





Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: