vagentilldromhuset

2011-12-07
13:00:47

mitt i veckan

Och jag är hemma från jobbet idag! Hade ju en fruktansvärd huvudvärk igår som även satt kvar i morse, men nu har jag vilat och den har faktiskt släppt, nästan! Den är iaf inte lika hemsk som igår.

Jag fick förresten kostnadsförslaget på min telefon, det blev inte så dyrt som vi först trodde, bara 800 nånting. Det är ju egentligen inte  BARA men vi hade ju räknat med att blanda in försäkringsbolaget och då var självrisken 1500 kr, så det är ju nästan halva summan iaf ;) Nu ska vi bara se hur lång tid det tar för dom att fixa den, hoppas att det inte tar för lång tid, vill inte åka in i slutet av den här månaden, innan jul, och hämta den!! Kan bli svårt att hitta parkeringar då =) När alla är ute och shoppar det sista innan julafton kommer.

Idag ligger det ett pudrat tunt täcke över gräsmattan, tyvärr inte lika mycket som det var förra året, men jag hoppas att det kommer mer innan jul iaf. Men det kommer väl i januari och stannar till maj eller nåt, istället, wihoo!! =) Det blir inte lika mycket julstämmning när det vita täcket saknas =( De två senste vintrarna har ju varit HELT fantastiska, kallt och mycket snö, precis som det ska va. Även om vintern förra året kom lite FÖR tidigt, eller vad säger ni? ;)

Om 14 dagar har jag själv sagt att min C-uppsats ska vara så gott som klar! Jag vill bara ha lite småjusteringar kvar till efter jul och nyår! Det skulle vara så skönt att kunna lägga bort den över jul och nyår och inte tänka på den. Det här innebär att:
- på fredag måste jag ha skrivit klart inledning, syfte, frågeställningar, metod och tidigare forskning. Jag är nästan klar med alla delar, ska bara skriva till och utveckla några saker, förutom på tidigare forskningsdelen, som jag inte har skrivit ett ord på, på dator ÄN.

- på måndag (12/12) ska jag göra min fokusgruppsintervju.

- på tisdag-torsdag (13-15/12) ska jag transkribera intervjun.

- på fredag (16/12) ska jag skriva resultat och analys.

- i vecka 51 fram till onsdag så ska jag ha skrivit klart diskussionen.

Så ser min plan ut!! Tror att den närmsta tiden kommer att vara ganska fullbokad, men om jag klarar det här så kan jag ju säga att det faktiskt funkar att jobba tre dagar i veckan samtidigt som man skriver C-uppsats =)

 

Jag avslutar med en bild på hur jag vill att det ska se ut till jul

 




Kram på er




 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: