vagentilldromhuset

2011-12-03
08:33:35

Julklappshandling
Börjar med att säga: Johanna, skönt med lite egentd!! De blev ju inte så sena, iaf inte Uffe =) Men som sagt man vet ALDRIG vad grabbarna hittar på =)

Igår hann jag ju med en hel del! Vid 20.40 blev jag rastlös och bakade en sisådär 70 stycken minimuffins (vanilj och choklad). Jag ska göra julcucakes av några av dem tänkte jag =) Idag är planen att jag och syrran snart ska åka och köpa lite julklappar och sen ska jag hem och göra Karelska Piroger för första gången i llivet! Jag har ju ätit dessa underbara piroger i hela mitt liv, men nu är det dags att lära sig att baka dem!! Det är ju vår uppgift att föra dessa finska traditioner vidare till våra barn och barnbarn. Det är så sorgligt att vi inte för dessa enkla traditioner vidare, det är ofta de försvinner med mor- och farföräldrar , men inte här inte!!! =)

Nu ska jag börja göra mig i ordning, byta kläder och fixa till håret!!

Jag längtar även till dagens middag: Stekt fisk, med kokt potatis och äggsås, mmmmmm! Vad ska ni göra i helgen??


Kram på er





Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: