vagentilldromhuset

2011-12-04
11:05:10

2:a advent!

Jag brukar alltid baka pepparkakor den 1:a advent, men i år blev det inte så, istället gjorde jag det nyss =) I fredags fick jag nått ryck där på kvällen och bakade 70 minimuffins

Såhär blev de!!! In i frysen så jag kan ta fram och dekorera dem när jag får besök =)

 

Igår efter julklappshandlingen bakade jag de bermda karelska pirogerna. De blev inte vackra för ögat, men jösses vad de blev goda, avnjöt några till frukost, de blev ganska små, så man kan äta många ;)

 

såhär ofina blev dem, men som sagt de var såååå goda! Ska nog satsa på att baka en tredubbelsats nästa gång. Efter detta bak satte jag igång med chokladbollar, och så några vaniljbollar oxå. Den här helgen har jag fått mycket gjort, men nu skulle jag behöva LÄSA (uppsatslitteratur) och dammsuga och skura golven, men vill inte göra det förrän Uffe är klar med Takfönster-bygget!

 

MEN jag har ju två torkställningar med ren tvätt, kanske ska ta tag i den och vika, stryka och hänga in i garderoben, wihoo! Vi får se vad jag prioriterar och vad jag hinner göra under dagen, förhoppningsvis ALLT!

 

Kram på er

 

 

 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: