vagentilldromhuset

2010-11-22
13:37:00

efternamn & ringar...

...svååårt!! Ja, det är verkligen skitsvårt med efternamn. Vi heter ju båda det roliga och orginella Andersson i efternamn...såååå kuligt!! Vi vill ju så klart ha något annat. I släkten kan vi inte finna några roliga, Uffes sida heter ALLA Andersson och på min sida har vi Andersson, Lyhykäinen och Öhr! Om vi någon gång får barn så kan dom ju inte heta Öhr, då hamnar dom längst ner på klasslistan...skittråkigt =( Vår vän från Göteborg tyckte att vi skulle heta Ståhlkloo i efternamn och gissa vem som gick igång på det namnet?? Japp, Ufffe tyckte såklart att det var ashäftigt...inte jag! Jag vill heta Armas i efternam och det "funkade" för Uffe, men jag känner att vi ska vara helt överens!


Ringar då!! Jag hittade en vigselring i rött guld som jag ville ha...Jättefin var den! Men ganska dyr!! Uffe tyckte då att Titanringar var bra eftersom de är lite billigare...jag behöver kanske inte säga vem det är som är den mest ekonomiska av oss eller??? =P Jag ville inte till en början, men har nu surfat runt på diverse sidor där de säljer titanringar och hittade en likadan vigselring i titan som jag hittade i guld och med halva priset ska jag väl tillägga!! Uffe nöjd ;) Våra förlovningsringar är i rött guld, men när förlovningen skedde för 10 år sedan så blev det väldigt billiga ringar och de är idag inte ens runda längre så vi har tänkt att byta ut även dom så då blir det nog de här ringarna:


Förlovningsringen: en helt vanlig slät, kantig ring i matt titan!

Vigselringen: en slät, kantig ring i titan med en rad diamanter =)

Såå fina!! JAg är nöjd och Uffe är nog oxå nöjd =P

 


Kommentarer:
#1: Anonym

DET DÄR ÄR MIN RING!!!!!!!!!

2010-11-22 @ 22:32:04
#2: Anna

Det va ju jag som skrev inlägget ju här... Glömde visst namnet ja..

2010-11-22 @ 22:33:06
#3: Josefin

Nog för att man tar mycket i beaktning när man väljer namn men att hamna längst ner på klasslistan trodde ja inte var ett ens problem =P Tobias tjatar om att vi ska heta Rönnerud men de kan han fetglömma faktiskt. =D

2010-11-25 @ 12:28:55
#4: Linda

JA Anna, det kanske VAR din ring, men snart blir den nog min!!! =)



Jossan det är ju viktigt att man hamnar någorlunda högt upp iaf!!!

2010-11-28 @ 17:39:30
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: