vagentilldromhuset

2010-07-20
20:27:56

andra semesterdagen...

Japp, det är det och jag njuter för fullt =) Så skönt att vara ledig från skola och jobb, även om vi jobbar här hemma. Idag fick jag ett telefonsamtal som sa att våra efterlängtade bänkskivor kommer på torsdag, jag läääängtar =) Och imorrgon ska jag in till Linköping med syrran en sväng och köpa hem lite saker till lådorna i köket, så i helgen eller nästa vecka kan jag börja flytta in sakerna i skåp och lådor, såå j***a fantastiskt =)


En mindre rolig överraskning fick vi igår när vi lämnade in bilen på diagnos. Vi har haft problem med att växellådan har krånglat. När man kör på ekonomi så har sportläget hoppat i hela tiden, väldigt irriterande då körningen har blivit väldigt ryckig. + att vi bad dom att kolla så att airbagen på passagerarsätet var inkopplat, något som dom lovade att koppla in när vi köpte den. Airbaglampan lyste när vi köpte bilen och dom sa att det berodde på att den var urkopplad...igår fick vi veta att den VAR inkopplad, men att airbagen på förarsidan var TRASIG och det var därför lampan lös när vi var och provkörde den...så vår trevliga skojare till bilhandlare släkte lampan utan att säga till oss att den var trasig. JIPPI!!! Och detta lilla kalas skulle då kosta 14 000 kronor att fixa, men med lite rabatter kom vi iaf ner till "ynka" 10 000 kronor =( Snacka om att jag har varit gladare...


Ja, ja, jag ska väl återgå till lite mer roliga saker =) Jag har lite bilder som jag tänkte att ni kanske ville se...så här kommer dom...


Den öppna spisen som ska få sig en lite ansiktslyftning...

Här är allt det vita så spisen målat...

Här ligger skiffer-plattorna på plats oxå...

All el är bytt i kåken...

Väggen där kyl, frys och skafferi ska stå...



Flytspacklat och redo för skiffer i hallen...


Mosaikbilder kommer senare

Kramisar





Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: