vagentilldromhuset

2010-01-17
10:03:21

...söndag...

Hej!!
Idag är det söndag och idag drar linedance igång...vi börjar kl 18 ikväll och jag har fortfarande inte valt vilken dans eller vilken musik vi ska dansa till :/ Men jag funderar på att köra två lite lättare danser som jag har dansat förrut.
Igår kom Mr & Mrs Thorén hit och som följeslagare kom även Mr Pettersson (de är kvar vid skrivandets stund) De sover i vårt provisoriska mat/vardagsrum. Uffe sover som alltid lite längre på morgnarna när vi har haft lite festligheter på kvällen ;) vilket han så klart får, men det är otroligt kallt inomhus och han har ju inte visat hur jag ska göra när vi eldar i pannan, det bör ju göras på hans sätt ;) Hoppas att han vaknar snart!!
Igår fick vi ner köket till källaren så nu har vi nånstans att laga mat och diska...helt underbart! Tack för hjälpen Mr Thorén och Mr Pettersson och såklart Mr Andersson =) Vi insåg att Andreas (Uffes brorson) har VÄLDIGT mycket el-jobb att göra, hujeda mig!
Min kusin sa till mig att jag garanterat kommer gå ner i vikt under köksrenoveringen och jag tittade på henne och sa "vi får väl se", men jag tror helt bestämt att hon har rätt! Inte tusan kommer jag springa ner från övervåningen ner till källaren för att ta något att småäta på, nix pix inte en chans, dessutom är det svinkallt i källaren, brrr!!!! Det blir nog att laga det som ska lagas och sen gå upp och käka, springer inte ner flera gånger inte. Nu låter jag iofs ganska lat, men det kan inte hjälpas!
Inget särskilt har hänt sen i onsdags, jag var barnvakt åt sötaste Signe på torsdagen oxå och det gick jättebra! Hon är ju bara för snäll! fredagen hade jag en redovisning på eftermiddagen, två timmar var uppsatt på schemat, men vi var klara på EN! Fick alltså en 8 mils resväg för en timme i skolan, kul jul, NOT!!! Den var även obligatorisk men inte poängsatt, nödvändigt? NEEEEEJJJJJ!!!!

Nähe, nu är gästerna vakna, men inte han som jag bor ihop med...som vanligt med andra ord ;-)

 

Hej på er!!!

 

 

 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: