vagentilldromhuset

2010-01-05
10:27:39

ingen vägg..

Tjenare på er!

Väggen mellan vardagsum och matrum som ni kan se på bilderna nedan är BORTA, den finns inte längre. Det går att se att det kommer bli väldigt mycket större, men eftersom väggen mellan matrum och kök fortfarande är kvar kan man inte se helheten än. Idag blir det inte så mycket renovering. Jag är hemma, Uffe jobbar och jag ska göra lite paj som vi kan frysa in och ha när vi river hela köket, ska även göra mer mat att frysa in, men får ta lite i taget. Tänkte göra lite lasagne i helgen.

Vi hade en tanke på att åka till Linköping imorgon och beställa köket, vi har funderat om lite när det gäller bänkskivan och har bestämt att vänta med den. Jag vill nog ha en massiv träskiva, vi hade ju tänkt en laminerad skiva, men som sagt vi har börjat tänka om. Får se vad det blir av!! Hoppas nästan på att vi ska åka in till Ikea imorgon, får se vad han säger!

Idag ska jag laga lite mat och vi ska även åka hem till Uffes bror Anders och lämna två styvken fotöljer med fotpallar till honom och hans sambo Gunilla. Vi har ingen plats för dom och vi ville inte bara kasta dem eftersom de är deras mammas (min svärmor) fotöljer från början.

Det var attans kallt imorse, jag skulle vara duktig och gå ut på en promenad, men när jag kom ner till köket och fick se yttertemperaturen vände jag direkt om. Det var -19 grader och jag gick upp på övervåningen och körde lite Zumba istället. Var även tvungen att tända i pannan, kallt inne, brrrrr!!

Hörs senare

 

 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: