vagentilldromhuset

2010-02-10
18:49:11

jobbigt i skolan

Hejsan på er!

Det är problem i skolan, jobbigt i arbetsgruppen. Varje år så delas vi elever in i olika arbetsgrupper och gruppen jag är i just nu är såå jobbig. För det första är vi bara fyra stycken och vi har haft lite problem med gruppmedlemmar som inte dyker upp eller kommer försent. Det känns som om utbildningen inte tas på lika stort allvar av alla. Jag har valt att gå denna utbildning för att få kompetens att arbeta med det jag helst av allt vill jobba med och dessutom tar jag studielån...jag kommer att ha nästan 200 000 i studieskulder och vill därför att alla som jag pluggar med strävar mot samma mål. Det görs inte just nu..kan jag säga :( Det börjar bli väldigt viktigt att vi i gruppen sätter oss ner och diskuterar hela situationen, men det är ju inte så lätt när inte alla behagar att komma...En av lärarna har sett att vi har problem och kom fram till oss och pratade om allt i måndags (vi var bara två som var där). Läraren var till och med inne på att splittra oss, men det känns samtidigt tråkigt, vill inte behöva hamna i en annan grupp med nya människor och nya viljor. Vet inte hur detta ska lösas, men så fort vi är alla fyra måste vi sätta oss ner och diskutera... JA, nu vet ni lite om det tråkiga i skolan.

 

Renovering

Ja, vad ska jag säga där...? Det är mitt i veckan och vi hinner inte med särskilt mycket under veckorna, men förhoppningsvis får vi vara hemma hela helgen och få lite gjort.

 

HA det bäst så hörs vi en annan dag

 

 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: