vagentilldromhuset

2010-12-05
20:18:58

dag 1 - presentation av mig själv...

...oj vad svårt det blev nu helt plötsligt, vem är jag?

Jag heter Linda, är 29 år, fyller 30 i sommar och det ska vi fira med ett bröllop. Då gifter jag mig med Uffe som jag har varit tillsammans med i 10 år. Förra året (2009) köpte vi vårt drömhus! Det ligger på landet och vi trivs enormt bra här.

Just nu studerar jag till lärare, är inne på mitt tredje år (termin 5) vilket innebär att jag bara har två terminer kvar =) sen är det dags att komma ut i arbetslivet igen...längtar! Innan jag började studera jobbade jag på ett företag som heter Poltech och där jobbade jag i 7 år och det var där jag träffade min blivande man =) Företaget skulle omorganiseras och jag var en av de som fick gå, vilket jag var och är fantastiskt glad över, jag var väldigt trött på mitt jobb eller kanske mest trött på mig själv att jag inte gjorde det jag egentligen ville göra.

Jag trodde aldrig i min vildaste fantasi att jag skulle sätta mig i skolbänken igen, men jag ångrar INTE mitt val. jag och Uffe diskuterade länge och väl om jag kunde börja plugga rent ekonomiskt och det kunde jag och nu är jag snart klar, helt otroligt! Det har gått så oerhört fort!

Vad gör jag annars då?? Ja, vi har renoverat nedervåningen på huset och bytt tak under det här året vi bott här. Jag gillar att inreda, jag är ingen typisk modern människa utan använder mig av sånt jag tycker är snyggt. Önskar dock att jag vore lite mer haj på renoverar-biten, men det  är Uffe som är proffs på den biten inte jag ;) och vi ska ju göra sånt vi är bra på, eller hur?

Jag gillar även att träna, men det har blivit lite eller nej det har blivit j***igt dåligt med det den här terminen då jag har fått hälsporre. Annars tycker jag att det är väldigt roligt. Jag älskar att läsa! Deckare ska det vara som Läckberg, Jungstedt..ja, gärna böcker av svenska författare. Sen gillade jag såklart Twilight-böckerna.

Jag gillar att organisera, det är lite av ett terapiarbete för mig såsom stryka. Det är ju så sjukt tråkigt, men när jag väl satt igång kan jag stryka hur länge som helst...ja, jag vet det är lite av ett sjukt beteende =)

Nått mer?...Ja, kanske att jag har haft väldigt mycket fördomar, men sedan jag började plugga har det ändrats. De som kände mig förr och nu märker nog skillnad. Jag har lite andra och bättre värderingar nu än vad jag hade innan vilket gör att jag faktiskt mår mycket bättre själv nu!!

Tror kanske att det var allt för denna gång =) Håll utkik för resterande punkter






Kommentarer:
#1: Helena

Kul att läsa din blogg! Ringarna ni valde är verkligen jättesnygga! :) Kramar

2010-12-06 @ 09:18:13
#2: Linda

Tack Helena!

Vi har nu beställt förlovningsringarna =)

2010-12-06 @ 21:11:49
#3: Anna

Haha, har du haft fördomar?? Tror jag inte på!

2010-12-08 @ 18:43:57
#4: Linda

Med betoning på HAFT!!! =)

2010-12-08 @ 19:54:32
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: