vagentilldromhuset

2010-04-12
15:52:21

uups...
Halleloj!

Det var visst ett tag sedan jag var här och skrev lite. Men nu är jag tillbaka =) Sitter i skolan och väntar på att Uffe ska komma och hämta mig, vi ska till det berömda K-rauta och inhandla lite material till hallgolvet. Det har hänt grejer må ni tro när det gäller renoveringen. Jag har tagit en massa kort, men pga rauter (stavas det så?) så har jag inte haft nått internet på min bärbara dator och har inte lagt in några bilder på den än, men det kommer inom en snar framtid =)

Alla spår-spånskivor till golvvärmen är lagda i kök/matrum/vardagsrum, plåtarna och slangen likaså. Jag har dessutom skruvat ihop alla stommarna till köksskåpen (kul att jag har fått känna mig lite nyttig oxå). Vi (Uffe) rev upp golvet i hallen och tog bort elementet och la även igen en liten bit av golvet där vi ska ha klinkers (närmast ytterdörren). Han har även målat taket vitt och det blev en sån enorm skillnad, ni ska få se bilder senare. Det blev väldigt mycket ljusare och jättefiiiint!!!!! Vi valde att behålla orginaltaket eftersom det ger lite mer liv och charm till huset, bästa valet någonsin =)

Igår spenderades mycket tid ute i trädgården i det enormt fina vädret, jag var ute i 5 timmar medan stackars Uffe var inne och slavade med hallen, men han är tapper, han bytte dessutom däck på BMW´n så nu får jag äntligen köra på sommardäcken, JIPPI!! Jag rensade undan lite fjolårsväxter från rabatterna, lite svårt att veta vad som ska vara där och vad som är ogräs, har ju aldrig sett hur det ser ut. Svårt när det är ett nytt hus och en ny (stor) trädgård. Hoppas på fint väder i helgen oxå så jag kan spendera ytterligare lite tid där =)

Ny kurs har startat i skolan och framför allt så är det den sista kursen för Natin-året!! Den verkar rolig, men jobbig. Ingen tenta, men stora uppgifter. Vi ska bla göra en egen biotop-undersökning och det är inte lite vi ska göra med den, sen är det en ämnesdidaktisk artikel som ska skrivas och så är det ganska mycket inom VFU´n som ska göras.

Ha det bäst så ska ni få bilder inom kort.

Kram


 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: