vagentilldromhuset

2009-11-22
15:15:12

Lärarjobb handlar inte bara om undervisning...

Hejsan på er!!

Jag har varit på praktik under denna veckan och ska även vara ute nästa vecka. Insikten om att arbetet som lärare inte bara innebär att undervisa barnen utan det handlar om såå mycket mer. Detta yrke är inget 9-5 jobb direkt. Jag har under denna vecka haft helhetsansvar, dvs att jag har gjort allt det min handledare egentligen skulle göra. Jag har bara haft det under EN dag och det var mycket att tänka på innan, allt handlar om planering, planering, planering!!!! Jag har även en dag under nästa vecka och då är det matte som gäller. AHHH!!!! Det ska nog gå bra, hoppas jag!

Nu har vi jobbat, eller Uffe har jobbat, med badrummet under helgen och det har verkligen gått framåt. Det är färdigkaklat, färdigfogat, färdigputsat samt att handfatet sitter där det ska och toalettstolen är på plats. Tyvärr så verkar det som att det finns några små läckage, men det ska nog lösa sig. Uffe kan allt ;) Badkaret kommer nog på plats i veckan. Uffe har lovat att det ska vara klart tills första advent och för er som inte vet det så är det nästa söndag (om en vecka)!!

Jag misstänker att jag håller på att bli sjuk, känner mig väldans konstig. Fryser och är täppt i näsan, hade ont i halsen i torsdags och fredags. Hoppas att det inte blir något!!

Är sjukt sugen på JULESKUM!!!!!!!

HA det bäst! Kram!! 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: