vagentilldromhuset

2009-06-18
13:03:58

Nu börjar vägen mot det nya huset
Jag skulle skriva igår men det gick ju jättebra att publicera...not!! Lite smått irriterande!
Vi fick huset igår!!! Och till ett bra pris, som grädde på moset, eller i midsommartider, på jordgubbarna. Vi får tillträde till det nya huset den förste september och då är det bara ett börja lägga nytt tak och borra ny brunn till vattnet, vill ju inte har grönt hår! Vi skulle kunna få en nyckel för att kunna ställa in lite saker innan, och tur är väl det. Ett lass flyttkartonger kommer i början på nästa vecka, då är det bara att börja packa saker som inte används dagligen. Det kan nämligen bli så att vi flyttar ut från vårt nuvarande hus redan i mitten på juli, beroende på vilka som köper vårat hus. Den budgivningen startar på tisdag nästa vecka och gissa vem som kommer att vara sketans nervös...JAAAG!!!!! Nu ska jag börja köpa på mig lite inredningstidningar för att få lite ny och fräsch insiration.  

Idag skulle min farmor ha fyllt 90 år om hon hade levt, men svärmor fyller 75 så det blir att fira henne med blommor och presenter och tårta såklart. Senare ikväll ska jag, Uffe, syrran & Jimmy käka på Sing Thai, världens bästa thai-restaurang. Imorgon är det midsommar och jag hoppas att det inte kommer att regna som det gör idag. Vi ska fira den tillsammans med min familj och min morbrors familj...10 pers! Stugan är inte stor men finns det hjärterum, finns det skjärterum...undra om det stavas sådär, jaja ingen som bryr sig...jag ska ju bara bli lärare!

Grattis till min kära Uffe-Puffe och mig för att vi fick huset vi ville ha och till ett bra pris, Puss på dig!!!

Vägen till drömhuset börjar HÄR och NU!!!!!!!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: